Dinde mantık yürütemezsin.Belli kuralları vardır.
Aşı kesin çözüm değil.Aşılanıpta tekrar yakalananlar var.Gerçekten etkili aşının çıkmasına daha var.Bunlar sadece bağışıklık sistemini kuvvetlendiren aşılar.
Diyanet hakkında söylediklerim kendi görüşlerimden öte bilinmesi gereken bir gerçek.İlahiyatçılar bile itibar edilmemesini söylüyor.Eğer interneti biraz araştırsaydınız diyanetin din üzerindeki değişimlerini görürdünüz.Daha önceden gelen birçok yanlışları var bu ilk değil.Din çok kurcalanan, oynanmaya çalışılan ve de fikir ayrılıklarına düşen bir mesele.
Allah biliyor içimdekileri ve durumu diyip üstünden salamazsın.Bilgi size ulaşamıycak durumdamı? Hayır.Aşıya bu kadarda bel bağlamayın.Zaten şuan herkese yapılcak durumda da değil.
Zor durumda kalmakla tercih arasında fark var.Aşı sıran yoksa, aşı vurulmanı gerektirecek meslek icra etmiyorsan, ramazan sürecince olmıycaksan zaten tutabilirsin veya aşı günü tutmayadabilirsin (Hani zorunlu diyorsun ya al buyur).Ama bile bile yaptırtıp başkasının üzerine atıyorsan buda günah.
Dinde belli kurallar vardır katılıyorum, ama neden mantık yürütülemiyor onu anlamadım.
En son din islam bile geleli 1400 sene olmuş, o zaman olmayan belli başlı maddelerin bu gün kullanılmaması gerektiğini bu mantığa uyarlayarak bilmiyor muyuz zaten ?
Kaldı ki mezhepler mantık yürüterek ve yorumlanarak bu halini almamışmıdır?
Örnek veriyorum 1400 sene önce metamfetamin yoktu mesela , Kuran’da da yazmıyor bu. Ama Kuran’da yazmıyor diye metamfetamin kullanılabilir mi diyoruz ?
Bunu bi mantık çerçevesinde düşünerek kullanmamamız gerektiğini biliyoruz, mantıktan kastım buydu.
Aşı kesin çözüm olmayabilir , ama yüzde 10 etkili olsa bile , bir kişinin hayatını kurtaracak olsa bile , kurtaramasa da bir ihtimal olsa bile hiç bir şey insan hayatından değerli değil.
Kaldı ki yüzde 80-90 civarı etkili olduğu biliminsanları tarafından belirtiliyor.
Aşı olan 1 milyon kişiden 300 kişiye virüs bulaşmış ve bu 300 kişiden sadece 12 kişi hastanede gözetim altına alınmış, yoğun bakım falan da değil yani. Gözetim altına alınmış.
Hafif geçiriyorlar ama ne olur ne olmaz diye gözetim altındalar.
Şimdi buna da inanmayabilirsiniz, ona da hiç bişe diyemem.
Diyanet hakkında söyledikleriniz ağır ithamlar yalnız. Bahsettiğiniz durum incili değiştiren papalığa benziyor, hatta benzemiyor direk birebir aynısı.
Bunun vebali büyük olur. Şu an diyanette görev alan insanları hatta alakası bile olmayan insanları zan altında bıraktınız , orada çalışan kaç kişi varsa bin kişiyse binini de zan altında bıraktınız.
Bunu düşünebilirsiniz ama her gün binlerce insanın ziyaret ettiği bir forumda insanları zan altında bırakarak belki de başkalarının da içine bu düşünceleri saldınız.
Bu mesele artık onlarla sizin aranızda, görülür elbet bunun hesabıda.
Ben bu meseleye hiç girmicem, yapmamışlarsa insanların günahına girdiniz ama haberiniz olsun, (en azından alakası olmayanların)
Ben allah içimi biliyor diyip üstümden hiç bişeyi savmıyorum, bilgi bize ulaşacak durumda ki açıklama geldi işte aşı yapılabilir diye. Şimdi diceksiniz ki başka yerde başka yazıyor , e zaten bende bu durumun anormal bir durum olduğunu, keyfi yapılan bir durum olmadığını, insan sağlığının önemini anlatıyorum.
Zor durumla tercih arasında fark var demişsin evet doğru, bunu zaten kimse inkar etmedi , aşı sıran varsa demişsin o kısmı anlamadım?
Aşı sırası olmadan aşı yapılıyor mu da bu şekilde?
Aşı olmayı gerektirecek meslek icra etmiyorsan aşı olma demek nasıl bir mantık onu anlamadım, insanlar bazen gerektiğinde metroya otobüse dolmuşa binebiliyor, onu da geç markete gidiyoruz. Markette bulaşma ihtimali sıfır mı mesela ?
Bütün dünya bu virüsün nasıl bulaştığını çözemezken doğru mu bu yaklaşım?
Tam olarak bilmiyorum ama Ramazan’da tutulan oruç ile başka bir gün tutulan orucun arasında fark var diye biliyorum, olmasa bile çoğu insan Ramazan’ı bozmadan eksiksiz tutmak istiyor.
Anlamadığım olay şu , eğer böyle bi durum olsa diyanet neden aşı olacağınız gün oruç tutmayın, kaza orucu tutarsınız demedi ?
Sizin mantığa göre bir gün kaza tutulabilir sonuçta.
Bunun diyanete ne gibi bir zararı olabilir de bu şekilde yapın dememiş de aşı olunabilir denmiş?
Diyanet açıklamasında aşı olunacak gün oruç tutmayın , kaza orucu tutarsınız dese ne değişirdi mesela ?
İnsanlar oruç tutarken aşılanırken diyanetin bu işten nasıl bir çıkarı olabilir size göre ? Cidden merak ettim özellikle buna cevap verirseniz çok sevinirim.
Cevap olarak; “diyanet Türk milletini günaha sokmak istiyor” derseniz hiç şaşırmam bunu da söyleyim.
Neyse bu konu çok uzadı.
Siz her ne kadar dinde mantığa yer yoktur deseniz de bu söylediklerimin tamamı benim mantığımla düşündüğüm kendi fikirlerimdir, haksızsam haksızsın diyin söylediklerimde yani. eğer düşüncelerimde mantıksız nokta varsa belirtin bende bileyim.
Cevap ver tabi sorularıma ama benim cevap vermemi sağlayacak bişe yazmazsan sevinirim daha uzamasın muhabbet.
İyi forumlar cümleten.