Bir ürün yada hizmetin fiyatını belirleyen tek şey kalite degildir. Dünyada yaşayan ve alışveriş yapan herkes bunu bilir.
-Arz,
-Talep,
-hedef pazarın (müşterinin)gelir düzeyleri,
-İkame ürün ve hizmetler,
-Kişilerin alışkanlıkları,
-Maliyet şartları,
-Rekabet
-marka değeri
Bu ana unsurları alt başlıklar ile çoğaltırsak çok uzun bir liste ile karşılaşırız..
Burada maliyet şartları sadece gider Maliyeti olarak algılanmamalı .. bunun yanı sıra Satıcının yada hizmet sunucusunun karlılık hedefleride bu unsuru oluşturan alt başlıklar..
Aynı fabrikadan aynı kalitede üretilen aynı ürünler farklı marka ve ambalajlar ile farklı karakterdeki hedef müşteri kitlelerine farklı fiyatlardan sunulabiliyor.
Konu hizmet olunca bu makas dahada açılıyor. Çok yakın kadın doğumcu bir arkadaşım 2 farklı hastanede doğuma giriyor.. doğumu yaptıran aynı kişi yaptıkları iş aynı... X hastanede 1200 TL iken Acıbadem hastanesinde aynı doğuma 28.000 TL ye Fatura ediliyor.
Konuyu toparlarsak hizmet sektöründe özellikle estetik gibi kişinin kişinin ruhuna , komplex yaptığı ve hayatını zorlaştırdığını düşündüğü özür olarak kabul ettiği bir unsurda yapılacak olan bir iyileştirmenin rayiç bedeli olmaz. Kişinin takıntısı ,bunun üstesinden gelme arzusu ile cebindeki para ile doğru olarak arttırılabilinir...
10.000 Tl verilen bir ekimde çıkan firesiz saç kökü sayısının
5 katını beklememek lazım 50.000 TL verdik diye..